torsdag 5. april 2012

Malingsdag i Arlen Siu parken 4

Vi fikk til en kort malingsdag i Arlen Siu parken før påsken gjorde sitt inntog i León. Alt blir snudd litt på hode under påsken, og denne påsken plasker det i tillegg ned med regn, så da får man ikke gjort mye her. 

Denne gangen var det kun meg, Dorthe og Fransisco som malte. Det er ikke så lett å finne tid til å dra å male når man er fulltidsstudent eller jobber i fulltid, men jeg setter veldig pris på det små stundene med malingsarbeid, enten det kommer 12 eller bare 2. Jeg syns vi gjør  fremskritt hver gang uansett. 

Mens vi satt der og malte kom det to misjonærer forbi. De skrøt masse av oss som gjorde et så bra arbeid og påstod at det var akkurat som den nye filmen til Matt Damon, 'We bought a zoo', som er basert på en sann historie. Jeg måtte se filmen i går kveld for å forstå hva de snakket om, men jeg vil vel ikke påstå at det er akkurat det samme. Det eneste som er felles er vel noen av artene i zoo'ene. Hadde vi hatt tusenvis av Dollar tilgjengelig skulle vi nok raskt fått skikk på zoo'en i Arlen Siu parken også! Men vi har et budsjett på noen hundre kroner i måneden og ting går derfor sakte fremover.. 

Jeg må innrømme at i det siste har jeg hatt mine tvil og usikkerheter over arbeidet i zoo'en og hva godt det egentlig gjør. Gjør vi en forskjell med arbeidet vårt eller er det forgjeves? Jeg satt og grublet på dette mens jeg malte en av benkene i parken, og nevnte det til en av misjonærene når han spurte meg ut om arbeidet vårt. Da svarte han meg at 'bare det at du gjør noe og vil gjøre mer er stort i seg selv. Hvis noen kritiserer deg for det du gjør, så spør dem hva de gjør som er bedre'. Jeg har ikke tenkt å gå på møtet om Jesus som de inviterte meg til i dag, men jeg satt veldig pris på kommentaren hans og han fikk meg til å tenke mer positivt igjen. 

Når vi var ferdige for dagen lot vi malingen og utstyret være igjen med Fransisco slik at han kan male når han vil og har tid. Det nærmer seg eksamen for studentene, så jeg vet ikke hvor mye vi får dratt dit fremover. Fransisco er veldig glad i å male, og jeg tror han syns det er gøy å for en gangs skyld gjøre noe hvor han kan se tydelig fremgang. Det kan nok være en ganske frustrerende jobb å ta vare på dyr som man ikke har midler til å ta vare på. 


En av benkene ferdigmalt!
Fransisco fortsatte å male muren grønn. Dette er buret til hjortene.
Dette lille huset som hjortene bruker skal vi male i eggehvitt neste gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar