mandag 9. mai 2011

Det nærmer seg valg i Nicaragua...

6 november 2011 er det valg i Nicaragua. Som jeg skrev i et tidligere innlegg så er det et valg mellom to onder det Nicaraguanske folket står ovenfor; Semi-diktatoren Daniel Ortega eller Verdens-mest-korrupte-mann Arnaldo Alemán. Siden jeg er utlending og langt i fra ekspert i Nicaraguansk politikk så legger jeg heller ut disse to artiklene fra to meget kloke menn som jeg som oftest er helt enige med.
Artiklene er på spansk og burde leses av alle Nicaraguanere nå før valget. Siden jeg skriver på norsk så er det jo selvfølgelig ingen Nicaraguanere som leser dette.. Kanskje det er meningsløst å legge det ut på bloggen min, eller kanskje noen faktisk leser det, tenker over det og påvirker noen andre eller kanskje de til og med gjør noe selv?! Hvem vet, men her er artiklene i hvert fall. Spesielt interesserte kan jo bruke google oversetter..

Artiklene er skrevet i 2008, men er likevel høyst relevante i dag. Denne første handler om politikk og politikere i Nicaragua:


Den andre er en sammenligning av Robert Mugabe i Zimbawe og Daniel Ortega her i Nicaragua:


Artiklene er skrevet av Francisco Javier Amaya og Rigo Sampson Davila.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar