fredag 23. mars 2012

Malingsdag i Arlen Siu parken 3

Kristian maler porten 
Nå begynner parken virkelig å bli fargerik og fin! Vi var ikke så mange som jobbet på fredag, men vi fikk gjort noen små fremskritt i alle fall. Vi er nå nesten ferdig å male inngangspartiet i rødt og svart, og så har vi begynt å male benkene i ulike farger. 

Nå fremover er det påske og eksamenstid for studentene, men jeg håper vi finner litt tid til å fortsette malingsarbeidet i ukene fremover før studentene drar sin vei igjen. Jeg har planer om at vi i hvert fall får malt en base på de veggene som er synlige i zoo'en. Deretter har jeg planer om å lage resirkulerte veggmalerier på alle de store veggene. Dette er et veldig spennende prosjekt som har blitt startet her i León av Sonati, og som går ut på å lage fine veggmalerier med et godt budskap, kun ved å bruke søppel. For det meste brukes det fargerike flaske korker og ødelagte skosåler til veggmaleriene, og jeg er i full gang med å samle inn. Neste uke skal jeg ha møte med Sonati for å se om de vil hjelpe oss å komme i gang med dette i Arlen Siu parken. Jeg gleder meg masse!  

Ida maler benkene


Før
Etter

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar