torsdag 6. oktober 2011

Sopa de frijoles

Det er lunsj tid og jeg er sulten, så da ble det et innlegg om mat. Nærmere bestemt bønnesuppe, som er min nye store favoritt for tiden. 

Bønnesuppe er ikke for hvem som helst, og det er en grunn til at jeg ble introdusert for den etter å ha bodd her nesten ett år. Jeg trenger vel ikke gå inn på nærmere detalj om hvilke effekter bønner har på fordøyelsessystemet, men det er ofte denne effekten folk søker når de drar til 'La Cucaracha' (Kakerlakken) for å spise bønnesuppe. De fleste som sitter på den lokale restauranten har gjerne et glass ren rom eller en flaske øl stående ved siden av suppen, fordi bønnesuppe + alkohol skal visstnok kurere selv den verste fyllasjuken. 

Jeg derimot går der fordi jeg er totalt hektet på denne suppen. Jeg bestiller den uten egg og med ekstra mye stekt løk i. Mmmm... Anbefales på det sterkeste! Det er også en skikkelig koselig, lokal stemning der, og maten er billig. Bildet er fra den gigantiske bønnesuppe-gryten. 



God lunsj! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar