søndag 30. januar 2011

Store fine trær

Jeg har alltid vært imponert av mennesker som kan ramse opp navn på trær, blomster og insekter som om det allerede var lagret i hjernen deres da de ble født. Jeg kommer aldri til å bli en sånn person. Jeg liker veldig godt store trær, og skulle ønske jeg kunne navnene deres. Men man trenger ikke være en tre-spesialist for å kunne nyte de store vakre skapningene. 

På grunn av denne beundringen ender jeg ofte opp med å ta bilder av store fine trær. Og det er vel ikke så mye annet å gjøre med disse bildene enn å dele dem. Jeg kan som sagt ikke navnet på noen av disse trærne, men jeg husker derimot hvor og når alle bildene ble tatt, så det får veie litt opp.
 
Dette treet står midt i León sentrum, og er mitt favoritt tre for tiden. Området det står på ble bombet under krigen på 80-tallet, men treet overlevde. Herved døpt til 'The Surviver'.
Dette fargefulle treet fant jeg i Cahuita, Costa Rica.
Når til og med trærne blir naturlig farget i reagge-fargene sier det litt om den sterke Bob Marley kulturen i Cahuita.    
Dette kunne sett ut som et høst-tre i Norge, men det er altså utenfor Pondicherry i India. 
Dette derimot er et høst-tre på Kvarven i Bergen
Enda noen trær fra India. Dette ligger i meget spesielle Auroville hvor de hadde 'Embrace a tree-day' en tidlig morgen.
Dette fantastiske treet ligger i Tikal, Guatemala. Jeg klarte ikke få stammen med på samme bildet, men det er enormt! Visstnok et bomullstre.

Ha ein trevleg dag! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar